Gaat jouw kind naar Ukkiepuk of heb je hier interesse in? Op deze pagina lees je meer over onze oudercommissie, de klachtenprocedure, het ruil- en vakantiebeleid en vrije dagen.
We hebben twee oudercommissies: één voor de dagopvang en één voor de buitenschoolse opvang (BSO). De oudercommissie is er om de belangen te behartigen van kinderen en ouders. Ze geven advies over het beleid en helpen met het begeleiden van activiteiten. Ze vergaderen vier keer per jaar en als ouder kun je hiervoor agendapunten aandragen.
Wil je de oudercommissie bereiken? Dat kan via oudercommissie@kinderopvangukkiepuk.nl. Wil je meer weten of je aansluiten? Spreek dan één van de commissieleden aan.
Heb je hier vragen over? Neem contact met ons op en we staan je graag te woord.
We hebben een duidelijk beleid omtrent het ruilen en opnemen van dagen. Helder voor jou als ouder en voor ons. Dit zijn de richtlijnen:
Ruilen is mogelijk tot een maand na de gemiste dag, mits de groepsgrootte dit toelaat.
De 3 weken die niet afgenomen worden in een 48-weken contract moeten vóór 1 maart doorgegeven worden.
Bij een 48-weken contract wordt vakantie bij voorkeur per hele week opgenomen. Heeft u een regulier contract? Dan kunt u ook losse vakantiedagen aanvragen.
BSO-dagen kunnen alleen geruild worden met andere BSO-dagen (naschoolse opvang met naschoolse opvang). En vakantiedagen kunnen alleen worden geruild met vakantiedagen.
Ziekmeldingen moeten vóór 08:00 uur doorgegeven worden om in aanmerking te komen als ruildag. Kan jouw kind de volgende dag weer komen? Meld hem of haar dan weer beter, zodat de plek niet opgevuld wordt.
Flexibele plekken kunnen niet worden ingetrokken, maar wel geruild binnen een maand na de gemiste dag.
Aanvragen voor ruil- of extra dagen moeten via Bitcare worden ingediend en zijn pas akkoord na bevestiging.
Onze opvang volgt de schoolvakanties van Zetten en Herveld. Het 40-weken contract loopt gelijk met deze vakanties. Indien jouw schoolvakantie afwijkt, overleg dit dan met de locatieleiding.
Op studiedagen van scholen kun je extra opvang aanvragen. De extra uren worden berekend en gefactureerd.
De landelijk erkende feestdagen zijn wij gesloten. Dit is voor 2025:
Wij streven naar een open en transparante communicatie met ouders. Mocht je ergens niet tevreden over zijn, bespreek dit dan eerst met de direct betrokken medewerker. Komen jullie er samen niet uit? Dan kun je een formele klacht indienen bij Ina Eilander via info@kinderopvangukkiepuk.nl of telefonisch via 0488-454116. Je klacht wordt schriftelijk vastgelegd en behandeld.
Mocht je niet tevreden zijn met de interne afhandeling, dan kun je terecht bij het Klachtenloket Kinderopvang in Den Haag (www.klachtenloket-kinderopvang.nl) of de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl).